SPREČAVANJE MOGUĆIH PREVARA I ZAŠTITA KORISNIKA

Ne budite žrtva prevare
Upozoravamo Vas da su prevare moguće kada ne poznajete osobe kojima šaljete novac!

Ne šaljite novac preko Western Uniona za:

  • Kupovinu robe/ usluga preko interneta – npr. automobila, uglavnom po mnogo povoljnijim cijenama nego što su na tržištu.
  • Troškove koji prate dobijanje nekog nasljedstva.
  • Učestvovanje u nagradnoj igri ili lutriji.
  • Iznajmljivanje nekretnina.
  • Realizovanje poslovne ponude.
  • Troškove dobijanja vize za rad u inostranstvu.
  • Putne troškove osobi koju ste upoznali preko društvenih mreža i sajtova za upoznavanje.
  • Pomoć prijatelju ili porodici na osnovu SMS poruke ili e-maila, u kojima se traži da se novac pošalje za hitan slučaj.
  • Realizovanje čeka koji je deponovan na Vaše ime, a za koji je potrebno čekati da bi se mogao unovčiti.

Savjeti kako da se zaštitite i izbjegnete da postanete žrtva prevare preko interneta:

  • Novac šaljite samo osobama koje poznajete i kojima vjerujete.
  • Podaci o Vašem transferu su povjerljivi i ne treba da ih saopštavate drugim licima osim primaocu.
  • Nemojte slati novac ukoliko niste u mogućnosti prvo da potvrdite identitet osobe koja Vas je kontaktirala.
  • Ako ponuda zvuči suviše dobro da bi bila istinita, moguće je da je u pitanju prevara.
  • Novčani transfer se može isplatiti primaocu u veoma kratkom roku, a nakon što je novac isplaćen ne možete dobiti povraćaj novca od Western Uniona, čak ni kada je riječ o prevari.
  • Ne postoji način da isplatu odložite ako promijenite ime i prezime primaoca ili zemlju odredišta nakon što ste poslali novac, ili ako ne otkrijete kontrolni broj transfera novca (MTCN) primaocu.
Ukoliko želite da se informišete o Western Union usluzi ili ste poslali novac putem Western Uniona i mislite da ste žrtva prevare, pozovite Korisnički centar na: 033/268 000 ili 051/220 800.
  • Home