Kako da se zaštitite
Upozoravamo Vas da su prevare moguće kada ne poznajete osobu kojoj šaljete novac!
Ne šaljite novac preko Western Uniona za:
- Kupovinu robe/usluga preko interneta – npr. automobila, uglavnom po mnogo povoljnijim cijenama nego što su na tržištu.
- Troškove koji prate dobijanje nekog nasljedstva.
- Učestvovanje u nagradnoj igri ili lutriji.
- Iznajmljivanje nekretnina.
- Realizovanje poslovne ponude.
- Troškove dobijanja vize za rad u inostranstvu.
- Putne troškove osobi koju ste upoznali preko društvenih mreža i sajtova za upoznavanje.
- Pomoć prijatelju ili porodici na osnovu SMS poruke ili e-maila, u kojima se traži da se novac pošalje za hitan slučaj.
- Realizovanje čeka koji je deponovan na Vaše ime, a za koji je potrebno čekati da bi se mogao unovčiti.
Savjeti kako da se zaštitite i izbjegnete da postanete žrtva prevare preko interneta:
- Novac šaljite samo osobama koje poznajete i kojima vjerujete.
- Podaci o Vašem transferu su povjerljivi i ne treba da ih saopštavate drugim licima osim primaocu.
- Nemojte slati novac ukoliko niste u mogućnosti prvo da potvrdite identitet osobe koja Vas je kontaktirala.
- Ako ponuda zvuči suviše dobro da bi bila istinita, moguće je da je u pitanju prevara.
- Novčani transfer se može isplatiti primaocu u veoma kratkom roku, a nakon što je novac isplaćen ne možete dobiti povrat novca od Western Uniona, čak ni kada je riječ o prevari.
- Ne postoji način da isplatu odložite ako promijenite ime i prezime primaoca ili zemlju odredišta nakon što ste poslali novac, ili ako ne otkrijete kontrolni broj transfera novca (MTCN) primaocu.
Ukoliko želite da se informišete o Western Union usluzi ili ste poslali novac putem Western Uniona i mislite da ste žrtva prevare, pozovite Korisnički centar na: 033/268 000 ili 051/220 800.